این رزوها رقابت میان شرکت های هواپیمایی برای فروش بلیط هواپیما بشدت بالاست. ایرلاین های اروپایی و آسیایی خصوصا در منطقه شرق آسیا رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. اما چیزی که مردم در انتخاب هواپیماهای این شرکت ها برای سفرهایشان به آن دقت زیادی می کنند معمولا عمر و مدل ناوگان این شرکت ها در کنار نرخ بلیط های آنان است.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) یک شرکت هواپیمایی بریتانیایی و حامل پرچم بریتانیا است که در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان بر اساس تعداد مقاصد، قرار دارد. این شرکت یکی از بهترین و شناخته شده ترین شرکتهای هواپیمایی جهان می باشد.

شرکت بریتیش ایرویز در سال ۱۹۷۴ راه‌اندازی گردید و در حال حاضر دارای پرواز مستقیم روزانه به ۱۶۹ مقصد در سراسر جهانمی باشد. این شرکت در ماه ژانویه ۲۰۱۱ با شرکت هواپیمایی ایبریا ادغام شد که در نتیجه این کار، اینترنشنال ایرلاینز گروپ تشکیل شد و هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.


بریتیش ایرویز (British Airways)


دفتر مرکزی این شرت انگلیسی در شهر هارموندوورتس، انگلستان واقع شده و فرودگاه هیث رو لندن و فرودگاه گاتویک، از اصلی ترین قطب‌های این شرکت هواپیمایی و آشیانه هواپیماهای این شرکت به‌شمار می‌آیند. شرکت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود از وجود ۲۷۷ فروند هواپیمای جت مسافربری بهره می برد.

آغاز به کار بریتیش ایرویز با نخستین روزهای هوانوردی غیرنظامی در ماه‌های ابتدایی بعد از پایان جنگ جهانی اول مقارن شده‌است. در روز ۱۹ اوت سال ۱۹۱۹ میلادی شرکت ایرکرافت ترانسپورت اند تراول (Aircraft Transport and Travel(ATA)) اولین پرواز منظم روزانه مسافری دنیا را در مسیر لندن-پاریس به انجام رساند. در ۳۱ مارس سال ۱۹۲۴ چهار شرکت هواپیمایی انگلستان با یکدیگر ادغام گردیدند و شرکت امپریال ایرویز را تأسیس کردند. این شرکت بعدها پروازهای خود را به استرالیا و آفریقاافزایش داد.


بریتیش ایرویز (British Airways)


در سال ۱۹۳۵ تعدادی از شرکت‌های هوایی خصوصی و کوچک بریتانیایی باز هم ادغام گردیدند و شرکت هواپیمایی خصوصی بریتیش ایرویز البته با مسئولیت محدود ((British Airways(Ltd)) را تشکل دادند. این شرکت تازه تاسیس شده به رقییبی تمام عیار و مهم برای شرکت وابسته به دولت امپربال ایرویز تبدیل شد تا اینکه در سال ۱۹۳۹ با تلاش دولت بریتانیا این 2 شرکت در هم ادغام گشتند و شرکت هوایی ملی بریتیش اورسیز ایرویز (British Overseas Airways Corporation (BOAC)) بوجود آمد.


بریتیش ایرویز (British Airways)


قبل از آغاز جنگ جهانی دوم این شرکت پروازهای مختلفی را با هواپیماهای غول پیکر انجام می‌داد، البته به جز در مسیرهای منتهی شونده به آمریکای جنوبی و اروپا! چرا که در آن ایام انجام پروازهای اروپایی به شرکت بریتیش یوروپین ایرویز (British European Airways (BEA)) و پروازهای آمریکای جنوبی به شرکت بریتیش ساوث امریکن ایرویز (British South American Airways) واگذار شده بود؛ که البته اخیرا این شرکت در سال ۱۹۴۹ مجدداً به شرکت مادر بریتیش اورسیز ملحق گردید.

بریتیش ایرویز با کد یاتا BA و کد ایکائو BAW و نشان SPEEDBIRD پروازهای خود را انجام می دهد.