بسیاری از کسانی که به کشور ترکیه سفر کرده اند می گویند که دوست دارند حداقل یکبار دیگر به این کشور مسافرت کنند و دوباره تجربه ی فراموش نشدنی خود را به یاد آورند. این کشور زیبا که بخشی از آن در اروپا و عمده آن در آسیاست، یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی ست که توانسته است در زمینه گردشگری پیشرفت های بسیار بالایی داشته است. در این مقاله می خواهیم ببینیم که چرا باید به ترکیه سفر کرد؟

تور ترکیه
تور ترکیه

مراکز خرید بسیار و هتل های بی نظیر و چند ستاره، همه و همه دست به دست هم داده اند تا تور ترکیه به یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی دنیا تبدیل شود. در این مقاله از شبکه سفر به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا تور ترکیه را انتخاب کنیم که با معرفی جاذبه‌های گردشگری ترکیه و شهرهای مهم آن به این مهم می پردازیم. با ما همراه باشید.

کشور ترکیه که هم‌زمان یک کشور اروپایی و آسیایی محسوب می‌شود، تلفیقی از فرهنگ هر دو قاره را در خود نهفته است. ترکیه طبق آمار سازمان جهانی جهانگری (UNWTO) جزو ۳ کشور نخست از نظر جذب توریسم می‌باشد. ترکیه مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیاری دارد؛ از مسجدهایی با گنبدها و گلدسته‌های زیبا گرفته تا تفریحات آبی و مراکز خریدی که محل عرضه‌ی محصولات بسیاری از برندهای معروف اروپایی می‌باشد.

صدها عامل وجود دارد که سفر با تور ترکیه را برای شما بسیار جذاب و خاطره‌انگیز خواهد کرد. در ادامه با ۷ جاذبه‌ی گردشگری اصلی ترکیه و ۵ شهر معروف و پرطرفدار آن آشنا می‌شویم:

جاذبه‌های گردشگری ترکیه:

اصلی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه شامل ۱۰ مورد زیر است:

  • مسجد سلطان احمد استانبول
  • آمفی تئاتر آسپندوس
  • ساحل پاتارای ترکیه
  • پاموک کاله در غرب ترکیه
  • کوه نمرود در جنوب شرقی ترکیه
  • کتابخانه سلسوس در ساحل غربی ترکیه
  • ایاصوفیه در استانبول

استانبول

شهر استانبول ترکیه اطلاعات سفر
شهر استانبول ترکیه

استانبول تنها شهر در دنیاست که در هر دو قاره‌ی اروپا و آسیا قرار دارد. استانبول که بزرگترین شهر ترکیه می‌باشد، در سال ۲۰۱۰ عنوان «پایتخت فرهنگ اروپا» را کسب کرده است. هر ساله در استانبول فستیوال‌های متعددی برگزار می‌گردد. همچنین در این شهر می‌توانید از تفریحات و سرگرمی‌های متعددی برخوردار شوید. تفریحات آبی مانند جت اسکی، قواصی، و پارک‌های آبی و… که تجربه‌ی آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود.

آنتالیا

تور آنتالیا
تور آنتالیا

مهم‌ترین منطقه‌ی توریستی ترکیه آنتالیاست که به دلیل برخورداری از آب و هوای مطلوب، هتل‌های مجلل، تفریحات فراوان و همچنین دیدنی‌های پرشماری که دارد، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردش از اقصی نقاط دنیا می‌باشد. شهرهای مهم آنتالیا کمر، بلک و سیده می‌باشند که می‌توانید بی‌نظیرترین تفریحات آنتالیا را در این شهر‌ها در جوار طبیعتی زیبا و آرامش‌بخش تجربه کنید.

آلانیا

تور آلانیا
تور آلانیا

آلانیا شهری‌ست که در ساحل دریای مدیترانه به وجود آمده و تمام شرق و غرب این شهر را دریا فرا گرفته است. همچنین «کوه تاروس» زیبایی این شهر را چند برابر کرده است. آلانیا شهری‌ست که روز به روز در صنعت توریسم گسترش می‌یابد و در این راستا، چندین و چند هتل بی‌نظیر در این شهر بنا شده است.

از هر چه که بگذریم، آب و هوای مطلوب این شهر و تفریحات آبی آن به تنهایی می‌توانند شما را وادار به انتخاب تور آلانیا کنند! ضمن اینکه آلانیا دارای مراکز خرید بسیار شیک و مدرنی می‌باشد که می‌توان اجناس فوق‌العاده‌ای را از برندهای معروف ترکیه‌ای و اروپایی از این مراکز خرید تهیه کرد.

کوش آداسی

کوش آداسی
کوش آداسی

کوش آداسی یا جزیره‌ی پرنده از مناطق مهم توریستی کشور ترکیه می‌باشد که اقتصاد آن وابسته به صنعت توریسمش می‌باشد. کوش آداسی آب و هوای معتدلی دارد و شغل بیشتر مردم آن، کشاورزی‌ست. کوش اداسی با تفریحات شبانه، رستوران‌ها، غذاهای ترکی خوشمزه، فروشگاه‌ها و بناهای قدیمی، همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

آنکارا

دومین شهر بزرگ در کشور ترکیه آنکاراست. آنکارا پایتخت ترکیه می‌باشد و در مرکز این کشور قرار دارد. بیشتر سفارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های ترکیه در این شهر قرار دارد.

شهر آنکارا
شهر آنکارا

به همین دلیل مردمان آن سطح فرهنگ بالاتری نسبت به دیگر نقاط ترکیه دارند و همچنین تحصیل‌کرده‌ترند. این شهر دارای بناهای تاریخی زیبا و موزه‌هایی جذاب می‌باشد.