هواپیمایی تای ایرویز اینترنشنال یک شرکت هواپیمایی بین المللی در کشور تایلند است که عنوان بزرگ ترین شرکت و پرچمدار شرکت های هواپیمایی در تایلند در این زمینه را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال 1960 و با سرمایه گذاری مشترک با شرکت خطوط هوایی اسکاندیناوی و با پرواز به 9 مقصد خارجی در قاره آسیا کار خود را آغاز نمود. در سال 1977 میلادی این شرکت توانست سهم شرکت اسکاندیناوی را خریداری کند.

هواپیمایی تای ایرویز اینترنشنال

اولین پرواز بین قاره ای به کشور استرالیا در سال 1971 میلادی انجام گرفت. در حال حاضر این شرکت به 11 مقصد داخلی و 60 مقصد بین المللی در سی و پنج کشور جهان که بیشتر شامل کشور های جنوب شرق و شرق آسیا می شود ، پرواز های مسافر بری و باربری داشته است. تعداد هواپیمای فعال آن 91 هواپیمای مدل 200 - 777 از شرکت بوئینگ تا سال 2011 بوده است.

برگزاری کلاس های آموزشی عملیاتی ، مدیریتی و بازاریابی برای افراد بومی تایلند و جایگزین شدن تدریجی آنان با اتباع خارجی که اکنون کمتر از یک درصد کارکنان را تشکیل می دهند ، یکی از کار های مهمی است که این شرکت برای کمک به اقتصاد کشور خود انجام داده است. در سال 1991 میلادی نیز دولت اجازه ورود به بازار سهام را به این شرکت داد تا به آن امکان رقابت در بازار بین المللی را بدهد.

هواپیمایی تای ایرویز اینترنشنال

در سال 1997 میلادی شرکت تای ایرویز با همکاری با شرکت های لوفت هانزا ، ایر کانادا ، خطوط هوایی اسکاندیناوی و یونایتد ایرلاینز ، شرکت استار الاینس را تاسیس نمود. در سال 2005 میلادی نیز موفق به ارائه اولین پرواز بدون توقف به نیویورک در آمریکای شمالی شد. اولین هواپیمای ایرباس A380 در سال 2012 میلادی به ناوگان آن اضافه شد.

اولین پرواز این شرکت به عنوان پنجاه و ششمین شرکت هواپیمایی بین المللی که وارد ایران شده به مقصد تهران در دهم مهرماه سال جاری انجام گرفت و در فرودگاه بین المللی امام خمینی به زمین نشست. با توجه به توافق های صورت گرفته قرار است تا این شرکت پرواز هایی را به مشهد و اصفهان نیز داشته باشد. شرکت تای ایرویز با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت توانسته است تا جوایز بین المللی کیفیت را به خود اختصاص دهد. بهترین کشور هواپیمایی در جهان و بهترین خدمه پروازی از جمله عنوان های کسب شده در سال 2006 می باشند.