در مقاله امروز قصد داریم یکی از شرکت های هواپیمایی ایتالیا که البته چندان مطرح هم نیست را معرفی کنیم؛ شرکت هواپیمایی آلیتالیا. دفتر این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم کشور ایتالیا نیز هست، در فیومیچینو رم قرار دارد.

شرکت هواپیمایی آلیتالیا

دومین مقر آلیتالیا نیز در فرودگاه لینیت میلان واقع شده است. این ایرلاین بخاطر بدهی ها و شرایط اقتصادی مخاطره آمیز طولانی مدت پس از مدتی منحل شد. دولت ایتالیا و بعضی از سازمان های دیگر از سال 1998 بیش از حدود 4.9 بیلیون یورو در شرکت هواپیمایی آلیتالیا سرمایه گذاری کردند.

شرکت هواپیمایی آلیتالیا در حال حاظر به بیش از 101 مقصد گوناگون در تمام قاره های جهان پرواز های مسافربری و باربری انجام می دهد که از شهرهای ایران فقط تهران جزء مقاصد این ایرلاین می باشد و شما می توانید توسط هواپیمایی آلیتالیا "Alitalia" از تهران به چندین مقصد مفاوت در ایتالیا پرواز انجام دهید.

شرکت هواپیمایی آلیتالیا

هواپیماهای شرکت هواپیمایی آلیتالیا در چهار کلاس پروازی متفاوت که به شرح زیر می باشد، به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

  • کلاس اقتصادی (اکونومی)
  • پرمیوم اکونومی
  • کلاس پروازی تجاری (برای مسافت کم)
  • کلاس پروازی تجاری (برای مسافت طولانی)

در نهایت در سال 2006 دولت دیگر قادر به پشتیبانی هواپیمایی آلیتالیا نبود و اتحادیه اروپا نیز تزریق سرمایه جدید به این شرکت هواپیمایی را منع کرد. در نهایت در ماه اوت 2008 هواپیمایی آلیتالیا ورشکست شد. هواپیمایی ایتالیا در تاریخ 12 دسامبر 2008 شرکت هواپیمایی آلیتالیا را خریداری نمود و با همان نام فعالیت خود را ادامه داد. سهامداران عمده آلیتالیا در 13 ژانویه سال 2014، قراردادی را با شرکت هواپیمایی الاتحاد امضا کردند که بر اساس آن 49٪ سود این شرکت به هواپیمایی الاتحاد تعلق دارد.