در ایران شرکت های هواپیمایی گوناگونی وجود دارد که هر کدام از آنها به مقاصد گوناگون داخلی و خارجی پرواز های برنامه ای دارند. همانطور که می دانید شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان ایر دو شرکت هواپیمایی مطرح داخلی هستند. اما بعد از این دو شرکت، چندین شرکت دیگر نیز با کیفیت مناسبی در حال ارائه سرویس به هموطنانمان می باشند. یکی از این ایرلاین ها، شرکت هواپیمایی زاگرس است که در ادامه بیشتر به معرفی آن خواهیم پرداخت.


هواپیمایی زاگرس


در ابتدای این مبحث باید در رابطه با این شرکت بگوییم که هواپیمایی زاگرس از جمله ایرلاین‌های خصوصی و نسبتاً جوان کشور است که در سال ۱۳۸۴ پای به حوزه صنعت هوایی کشور گذاشت و با ورود دو فروند هواپیمای توپولوف روسی خود را به ایرلاین‌های قدیمی‌تر معرفی نمود. با توجه به ثبت شرکت زاگرس در منطقه اقتصادی اروند و تعهد آن به خوزستان اولین پرواز زاگرس در سال ۸۶ در مسیر (تهران - اهواز – تهران) صورت پذیرفت.

هواپیمایی زاگرس


مطلب دیگری که ذکر آن بسیار حائز اهمیت است این است که این شرکت توانسته است با رشد ۳۰ درصدی مسیرهای پروازی داخلی و خارجی و رشد ۷۰ درصدی مسافران، پذیرای جابجایی بیش از ۳,۰۰۰,۰۰۰ مسافر در یک سال اخیر باشد. زاگرس در تلاش است با برقرار نمودن پروازهای بیشتر در مسیرهای مختلف شهرهای ایران و کشورهای همجوار، رسالت خود را در رساندن خدمات بهتر در بخش های عملیات هوایی، خدمات فرودگاهی، خدمات مهندسی و فنی و کیترینگ به بهترین شکل به انجام رسانده و با توسعه و افزایش روز افزون ناوگان خود نقش مهمی در ارایه خدمات هوایی در رونق صنعت حمل و نقل هوایی ایران داشته باشد.


هواپیمایی زاگرس


همچنین لازم بذکر است که این شرکت توانست در مدتی کوتاه، با افزایش تعداد هواپیماهای ناوگان خود نامی شایسته در میان شرکت های مطرح و رو به رشد کشور کسب کرد و سهم به سزایی در حمل و نقل هوایی کشور را عهده دار شود.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که در چهارچوب برنامه های میان مدت و البته بلند مدت شرکت هواپیمایی زاگرس، اهداف متعددی از جمله؛ افزایش تعداد هواپیماهای ناوگان از نوع ایرباس های دور پرواز، ساخت آشیانه پهن پیکر در شهر مقدس مشهد بر اساس استانداردهای جهانی، آموزش، اخذ گواهینامه های بین المللی در بخش های مهندسی و تعمیرات و عملیات پروازی، جذب و توانمندسازی کادر پروازی مورد نیاز و ثبت زاگرس در انجمن جهانی IATA در دستور کار این شرکت هواپیمایی داخلی قرار گرفته است.