در داخل کشورمان چندین ایرلاین وجود دارد که روزانه به نقاط مختلفی در داخل و خارج از کشورمان پرواز دارند. معروف ترین آنها شرکت های هواپیمایی ماهان و ایران ایر می باشند که به مقاصد خارجی نیز پرواز دارند. اما از جمله شرکت های هواپیمایی در حال پیشرفت کشور می توان به کیش ایر اشاره نمود که در این مقاله قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

معرفی شرکت هواپیمایی کیش ایر

در ابتدای صحبت مان باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال 1370، با هدف توسعه فعالیت های جزیره کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تأسیس شد.  این شرکت پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد.

بد نیست شما هم بدانید که فشارهای ناشی از نرخ بالای اجاره بها با تغییر نرخ ارز سبب شد تفکر خرید هواپیما در کیش ایر بیش از قبل دنبال شود. افق بلند شرکت در جهت استقلال کامل،کارآفرینی و ارتقاء ایمنی از جمله شاخصه هایی بود که کیش ایر را به خرید هواپیما، استفاده از خدمه پروازی ایرانی به جای خدمه پروازی خارجی و همچنین انجام امور مهندسی تعمیرات در داخل تشویق می کرد.

معرفی شرکت هواپیمایی کیش ایر

به علاوه باید اضافه کنیم که این شرکت در حال حاضر، با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو "یاتا" IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA می باشد.

در پایان باید بگوییم که در نهایت کیش ایر پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و بعنوان یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را از خردادماه همان سال با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای شروع کرد. بعد از طی دوره تأسیس و راه اندازی، از اواخر سال ۱۳۷۲ و با تغییر مدیریت شرکت، دوران سازندگی کیش ایر آغاز گردید.