همانطور که می دانید کمپانی ایرباس یکی از بزرگترین شرکت های سازنده هواپیماهای مسافربری است که در سالهای اخیر توانسته چندین مدل از پهن پیکرترین هواپیماهای مسافربری را در اختیار ناوگان شرکت های هواپیمایی گوناگون قرار دهد. یکی از این هواپیماهای فوق مدرن، هواپیمای A350 است که در این مقاله بطور مختصر آن را معرفی خواهیم نمود.

معرفی هواپیمای A350 ایرباس

همان طور که در بالا ذکر شد، هواپیمایی ایرباس موفق شد تا یکی از مدرن ترین هواپیماهای خود به نام  A350 را که بیشتر به یک کامپیوتر پرنده شباهت دارد را وارد خط پروازی کند. این هواپیما از نوع هواپیماهای پهن پیکر بزرگ است که قادر به جابجایی تعداد زیادی مسافر بوده و کاربرد آن در سفرهای بین المللی و مسافت های طولانی است.

همچنین موضوع جالب دیگر این است که در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۴ کاپیتان وازریک ساهاکیان که سالها قبل از مسئولان هواپیمایی ایران ایر محسوب می شد، پس از آنکه شرکت هواپیمایی قطر ایرویزاولین هواپیمایA350  را در فروگاه بین ‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا اولین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما در دنیا لقب بگیرد، به همراه کمک خود کاپیتان ایوانف، مسئولیت انتقال مسافران را با مدرن ترین هواپیمای فعلی مسافربری در جهان عهده دار شده است.

معرفی هواپیمای A350 ایرباس

در پایان بد نیست این نکته را هم اضافه کنیم که هواپیمای ایرباس 350 یک هواپیمای پهن پیکر و جدیدترین محصول شرکت ایرباس است که برای پروازهای دوربرد و میان برد استفاده می گردد و در حال حاضر هشت فروند از آن تولید شده و از سال 2015 رسما وارد خط پروازی شده است و مدل اولیه آن با قیمت نزدیک به 300 میلیون دلار فروخته خواهد شد. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شده بود و اولین نمونه آن در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار آمد؛ طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس A330 انجام شد.