امارات یکی از کشور های عربی است که به واسطه درآمد بالای نفتی خود سرمایه گذاری های عظیمی در زمینه هواپیمایی کرده و در نتیجه یکی از پیشرفته ترین کشور ها در این زمینه است که بهترین شرکت های هواپیمایی و بهترین فرودگاه ها را دارا است. معمولا ایرلاین ها و فرودگاه های اماراتی بهترین ها در جهان شناخته می شوند.  یکی از برترین و معتبرترین فرودگاه های جهان متعلق به کشور امارات متحده عربی است و در شهر دبی قرار گرفته است. با ادامه این بخش از سری مقالات اطلاعات سفر همراه ما باشید.

فرودگاه بین المللی دبی همچنین  فرودگاه اصلی شهر دبی  محسوب می شود این فرودگاه بین المللی که پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان  در جابجایی مسافر شناخته شده است. ششمین فرودگاه برتر جهان از نظر جا بجایی بار شناخته شده است. پر رفت وآمد ترین قطب شرکت هواپیمایی برای ایرباس ای 380 را نیز می توان  از دیگر رکورد های این فرودگاه بین المللی معتبر دانست.  طبق اخرین آمار که متعلق به سال 2014  میلادی است؛ 70.5  میلیون مسافر و 2.38 میلیون تن بار به واسطه این فرودگاه جا به جا شده است و همچنین 357.339 پرواز از این فرودگاه  به دیگر نفاط جهان انجام شده است. شما در تور دبی خود احتمالا این فرودگاه را از نزدیک مشاهده خواهید نمود.

فرودگاه بین المللی دبی
فرودگاه بین المللی دبی

زمینی با مساحت  بالغ بر 2900 هکتار  فرودگاه بین المللی دبی  را در خود جای داده است که  مجموعا گنجایشی 75میلیون مسافری را در سال را دارا است. این زمین در شهرکی به نام القرهود در شرق دبی قرار دارد. فرودگاه بین المللی دبی همچنین قطب اصلی ایرلاین های امارات و فلایی دبی است. این فرودگاه درحال حاضر 3 ترمینال دارد.  ترمینال شماره یک به عنوان ترمینال اصلی این فرودگاه شناخته می شود که پرواز های بین المللی غیر از پرواز های ایرلاین امارات در این ترمینال انجام می شود. این ترمینال با پیاده روی متحرک به محوطه خروجی وصل می شود و دارای چند سالن استراحت از جمله  سالن استراحت بیزینس کلاس و فرست کلاس است. ترمینال شماره 2  خصوص پرواز های چارتر است و همچنین برای پرواز های ایران و دیگر کشور های مشترک المنافع با امارات استفاده ی شود. ترمینال شماره 3 مخصوص ایرلاین های امارات و کانتاس است. همه ورود و خروج های پرواز های هواپیمایی امارات در ترمینال شماره 3 انجام می شود.

فرودگاه بین المللی دبی
فرودگاه بین المللی دبی

در هر هفته بیش از 8هزار پرواز  از سوی 140 شرکت هواپیمایی به حدود 270 مقصد در جهان از این فرودگاه انجام می شود. فرودگاه بین المللی دبی که توسط شرکت فرودگاه های دبی اداره می شود همچنین قطب اصلی شرکت هواپیمایی ارزان قیمت فلای دبی نیز هست؛ فلای دبی شرکت حدودا تازه تاسیس است که به خاطر قیمت پایین و امکانات مناسبش مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

فرودگاه بین المللی دبی
فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی حدود 10 درصد از رفت و آمد های شرکت هواپیمایی فلای دبی را بر عهده دارد. جالب است بدانید این فرودگاه بین المللی به عنوان دومین سازه بزرگ جهان از نظر مساخت و بزرگترین فرودگاه جهان شناخته شده است. این فرودگاه دارای غلتک هایی برای کمک به حمل بار شما دارد و همچنین اگر هتل محل اقامت شما ترانسفر فرودگاهی ندارد شما می توانید از طریق مترو، اتوبوس و اجاره خودرو خود را به محل اقامت خود برسانید.