همان طور که میدانید برای سفر به کشورهایی که می خواهید بروید نکات توریستی و گردشگری خیلی مهم هستند. یکی از کشورهایی که دارای این نکات است و امتیازی برای سفر به این منطقه می آورد مالزی می باشد. مالزی کشور بسیار زیبایی است با برج های بسیار بلند که با دیدن آنها هوش از سرتان می پرد. پایتخت کشور مالزی یعنی کوالالامپور یکی از بهترین هر های این کشور می باشد که فرودگاه بسیار خوبی را در خود جای داده است که ما امروز می خواهیم در مورد آن توضیح دهیم. به گزارش پایگاه اینترنتی بازار بین‌المللی کار KLIA  یا به عبارتی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بیستمین فرودگاه جهان ازنظر ترافیک مسافر و سیزدهمین ازنظر حجم جابجایی مسافران بین‌المللی است. هنگام خروج از هواپیما، وارد یکی از راهروها خواهید شد که به مرکز ترمینال متصل است.

فرودگاه کوالالامپور

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

بهتر است این را بدانید که یکی از فرودگاه‌های مطرح در جنوب شرق آسیا است که با مبلغ 3.5 میلیارد دلار در منطقه‌ی سپانگ استان سلانگور تاسیس شده است و حدوداً 45 کیلومتر با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. این فرودگاه بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه شهر کوالالامپور و کشور مالزی است و در سال 2014 به حدود 45 میلیون مسافر بین‌المللی خدمت‌رسانی و همچنین بیش از 753 هزار تن بار منتقل کرده است.برخی سیستم‌ها مانند Aerobridge و Bay Allocation از کار افتاد و صف های طولانی در محوطه داخلی و خارجی فرودگاه ایجاد می‌شد. نقاله بار نیز به عجیب ترین وضع ممکن خراب می‌شد و بار مسافران گم می‌شدند و فقط دریکی از این خرابی‌ها مسافران حدود 5 ساعت معطل می ماندند ولی این موضوع خوشبختانه حل شد.

فرودگاه کوالالامپور
وحالا شاید برای شما هم جالب باشد که می توانید شما همراه بقیه ی مسافران در راهرو پیش بروید تا به میدان مرکزی برسید. در حاشیه ی این میدان ایستگاه قطار قرار دارد که همانطور که خواهید دید همه ی مسافران به این ایستگاه می آیند و منتظر قطار می شوند این فرودگاه در جابجایی بار CARGO رتبه بیست و هشتم جهان را دارد و جزو فرودگاه‌های زیبا و مجلل جهان است. این فرودگاه خانه‌ی شرکت خطوط هوایی مالزی و چند شرکت هواپیمایی کلاس اقتصادی مانند AIRASIA X  و رایانی ایر می‌باشد.