امروزه گردشگری یکی از موارد مهم در کل جهان امروز است که روزانه مقدار هنگفتی سرمایه خرج این موضوع می شود.مردم دنیا به طور کلی  علاقه زیادی به مسافر دارن که این مسافرت ها می تواند برای کار و گردش باشد.و ما می خواهیم یکی از شهرهای کشور امارات را به شما معرفی کنیم و بعد از یک فرودگاه مهم آن برایتان تعریفی داشته باشیم.
دبی و یکی از فرودگاه هایش

یک از نکات قبل توجه این است که شهر دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متعدد و نیز تثبیت جایگاه خود به عنوان یکی از مراکز سرمایه‌گذاری پر رونق، سالانه شاهد عزیمت تعداد بالایی از مسافران بوده و از این رو، یک فرودگاه‌ شهر دبی - فرودگاه بین المللی دبی نقش مهمی در این پیشرفت و توسعه ایفا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه‌ در ادامه مطلب همراه ما باشید.دبی باریکه‌ای ساحلی است که در جنوب ایران و در سواحل آبی خلیج فارس قرار گرفته و با توجه به پیشرفت‌ های رخ داده در سال‌های گذشته که اکنون توجه سرمایه‌گذار‌های خارجی قرار گرفته و همچنین بسیاری از هیجان ‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری جهان مانند بلندترین ساختمان دنیا، پیشرفته‌ترین پارک آبی و بسیاری مکان‌های دیگر در شهر دبی قرار گرفته اند.

 

فرودگاه بین‌المللی دبی

قبل توجه است که فرودگاه بین‌المللی دبی با 2900 هکتار مساحت، بزرگترین و اصلی‌ترین فرودگاه دبی می باشدو 3 ترمینال با گنجایش مجموعا ۷۵ میلیون مسافر در سال می تواند جا به جا کند. ترمینال 1 فرودگاه دبی، ترمینال اصلی آن محسوب می‌شود و پذیرای پروازهای بین‌المللی بیشتر شرکت‌های هواپیمایی، به جز ایرلاین امارات است. ترمینال 2 این فرودگاه نیز بیشتر برای پروازهای چارتر و به خصوص پروازهای ایران و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالن استراحت ندارد. ترمینال 3 نیز به پروازهای امارات و کانتاس اختصاص دارد و لوکس‌ترین ترمینال این فرودگاه به حساب می‌آید.

دبی و یکی از فرودگاه هایش

در پایان باید اضافه کنیم که این فرودگاه با کد یاتای و کد ایکائوی ، شلوغ ترین فرودگاه جهان بر اساس جابه‌جایی مسافر بین‌المللی وسومین فرودگاه جهان را بر اساس تعداد مسافر به خود اختصاص داده است.