صنعت هوایی امروزه تاثیر بسیاری در حمل ونقل و مسافرت های شهری و برون شهری دارد. بی شک می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از جابه جایی ها در این کره خاکی توسط ایرلاین ها و شرکت های بزرگ هواپیمایی انجام می شود. این صنعت باعث رفاه و ایجاد درآمد و بهبود شرایط برای مسافر شده است و تعداد بسیاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم از همین شرکت های هواپیمایی کسب درآمد می کنند و باعث چرخش چرخ صنعت توریسم شده اند.

صنعت هوایی

با گذشت زمان رقابت در این عرصه به شدت زیاد شده و دیگر شرکت ها نیز در جزئیات کوچک هم با یکدیگر به رقابت پرداخته و در انتخاب نوع خدمات و ارائه آنها، همدیگر را زیر نظر گرفته اند. شرکت های هواپیمایی با انتخاب کادر ماهر و کاردان سعی در بهبود خدمات دارند؛ از دیگر کار هایی که باعث ایجاد مزیت رقابتی در بین شرکت های هوایی و ایرلاین های روز دنیا شده است، خدمات ارائه شده توسط آنها به مسافران پروازهای خود می باشد.

از ایرلاین های معروف که پیش گام در ارائه بهترین خدمات به مشتریان می باشند، می توان به شرکت هواپیمایی امارات، قطریه، سنگاپور، کاتای پاسفیک و آل نیپون اشاره کرد. این شرکت ها با انجام مناسب تحقیقات بازاریابی دست به شناخت مشتریان و نیازهای آنها زده اند، به گونه ای که از راحتی صندلی ها و امکانات رفاهی برای سرگرمی داخل هواپیما گرفته تا غذای سرو شده در هواپیما و حتی قهوه ارائه شده را مورد توجه قرار داده اند.

هواپیمایی قطریه

یک مورد بسیار جالب که می توان به آن اشاره نمود، انتخاب انواع نوشیدنی و قهوه هایی‌ست که در این شرکت های هواپیمایی سرو می گردد. شاید برای‌تان جالب باشد که برای انتخاب یک قهوه ساده و نحوه سرو آن ساعت ها وقت صرف شده تا یک نوع خاص از آن انتخاب و در نهایت برای درست کردن آن آموزش های لازمه داده شود.

ایرلاین های مطرح دنیا با در نظر گرفتن منطقه فعالیت و ذائقه مشتریان، محبوب ترین قهوه، چای و انواع دیگری از نوشیدنی را در بین اکثر مسافران انتخاب کرده و فقط از آنها برای سرو در هواپیما استفاده می نمایند. شاید بپرسید که انتخاب یک قهوه ساده به این صورت باعث هزینه های بی جهتی برای این ایرلاین ها شده است، اما این شرکت ها برای ماندن در کورس رقابت به همین نکات ظریف توجه می کنند و همین نکات ریز باعث شکل گرفتن خاطره ای مثبت در ذهن مسافران می شود و همین موارد موجب ایجاد وفاداری به برند این ایرلاین ها شده است.

قهوه

بطور مثال شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز که حامل پرچم ترکیه نیز می باشد را در نظر بگیرید. این شرکت هواپیمایی مطرح به بیش از 100 کشور و 200 شهر گوناگون در سراسر دنیا قابلیت پرواز داشته و حمل و نقل مسافران آن مناطق را تحت پوشش قرار داده است. این ایرلاین امیدوار است تا روزی به یکی از قطب های اصلی حمل و نقل هوایی جهان تبدیل گردد. ترکیش ایرلاینز یکی از اعضای استارالاینس (Star Alliance) نیز هست و برای چند سال متوالی جایزه اسکای ترکس را برای بهترین ایرلاین اروپا کسب نموده است.

همانطور که گفتیم یکی از  نکات مثبت این شرکت هواپیمایی ارائه بهترین سرویس پذیرایی در پرواز های کلاس تجاری به همراه سرو با کیفیت ترین قهوه ها خصوصا قهوه ترک می باشد. دیگر شرکتی که این نوع خدمت را به بهترین شکل ارائه کرده است، شرکت تای ایرویز است. این شرکت بین المللی تایلندی، مدت نسبتا زیادی است که در زمینه خدمات، نمونه بی نظیری را در بین دیگر شرکت های هواپیمایی عرضه کرده است و توانسته تا حد بسیار زیادی رضایت مسافران خود را بدست بیاورد.

سرو قهوه در هواپیما

مسافران پرواز های این ایرلاین، رفتار دوستانه کادر پروازی و کیفیت بالای غذاها را جزء اصلی ترین مزیت های این شرکت به شمار می آورند. این شرکت توانسته با ایجاد همین تفاوت های کوچک، جایزه بهترین خطوط هوایی را از نظر بهبود و اصلاح تجهیزات کسب کند.

چای

احتمالا تا همین جا هم متوجه اهمیت سرو چای و قهوه با کیفیت در ایرلاین ها شده اید. در پایان می توان گفت همین یک فنجان کوچک قهوه یا یک لیوان آب میوه، سالانه چه مقدار پول را وارد این صنعت بسیار مهم کرده و باعث ایجاد و تولید شغل گردیده است. ایرلاین های ایرانی نیز این توانایی را دارند که با ارئه نوشیدنی های محبوب ایرانی همچون چای، دمنوش و عرقیات گیاهی جایگاه بسیار ارزشمندی در بین مسافران ایرانی و خارجی کسب کنند.

منبع:

http://airplane-ticket.blog.ir