با وجود این واقعیت که مساحت زیادی از ایران را کویر و سرزمین‌های خشک پوشانده‌اند، ولی علاوه بر بیابان و کویر، آبشارهای بزرگ و کوچک زیبا و منحصر به فردی در مناطق مختلف ایران وجود دارند. با ما همراه باشید تا با محبوب‌ترین و زیبا‌ترین آبشارهای ایران آشنا شوید. با بلاگ بلیط هواپیما همراه باشید.

بیشتر بخوانید

  • زیباترین مناطق طبیعت‌گردی در ایران

آبشار مارگون

آبشار مارگون با 70 متر ارتفاع یکی از محبوب‌ترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود. آبشار مارگون در جنوب غربی کشور، در استان فارس، 128 کیلومتر از شیراز واقع شده است. با سفر به این منطقه علاوه بر مناظر تماشایی و زیبایی که از این آبشار شاهد خواهید بود، از طبیعت منحصر به فردی که در اطراف آن پدید آمده است نیز می‌توانید لذت ببربد. از جمله امکانات موجود در اطراف این آبشار زیبا می‌توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان‌های مسطحی اشاره کرد که توسط شهرداری برای برپا کردن چادر و اقامت بازدیدکنندگان فراهم شده است. برای دیدن این آبشار می توانید از بلیط اتوبوس اصفهان اهواز بیشتر صحبت می کنیم.

آبشار مارگون 

آبشار لاتون

آبشار زیبای لاتون با داشتن 105 متر ارتفاع، به عنوان بلندترین آبشار و یکی از زیباترین آبشارهای ایران شناخته می‌شود. این آبشار در استان گیلان در نزدیکی شهر آستارا واقع شده است. رودخانه از میان جنگل‌های زیبا و ‌تپه‌ها عبور کرده و از ارتفاع به پایین سرازیر شده و باعث پدید آمدن این آبشار زیبا و دیدنی شده است. از بلیط هواپیما چارتر برای سفر به این آبشار می توانید استفاده کنید.

آبشار لاتون 

در سفر خود به این ناحیه از جاذبه‌های دیگری که در این منطقه قرار دارند نیز می‌توانید دیدن کنید. برای مثال قلعه رودخان از مکان‌های تاریخی زیبایی است که ارزش دیدن را دارد. در نظر داشته باشید که برای رسیدن به این آبشار باید حدود 4 ساعت در دل جنگل پیاده روی کنید. با خرید بلیط اتوبوس ایران پیما می توانید به این آبشار سفر کنید.

آبشار بیشه

آبشار بیشه 

استان لرستان پر است از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهای متنوع و زیبا؛ که بزرگترین آبشار این استان در نزدیکی شهر خرم آباد واقع شده است. آبشار بیشه با ارتفاع 48 متر  در دل جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس واقع شده است. هوای مطبوع و تازه‌ای که در اطراف آبشار جریان دارد لذت دیدار از این منطقه را دو چندان می‌کند.

آبشار یخی

آبشار یخی 

آبشار یخی در نزدیکی دماوند، در استان مازندران، در شهر آمل و در ارتفاع 5100 متر از سطح دریا واقع شده است. نکته‌ای که این آبشار را منحصر به فرد می‌کند این است که این آبشار در طول سال کاملا یخ زده است؛ و در تابستان فقط یک باریکه کوچکی از آب جریان پیدا می‌کند. ارتفاع این آبشار بین 7 تا 12 متر بوده و سطح یخی این آبشار به شکل قندیل‌هایی است که روی هم قرار گرفته‌اند و صاف و یک‌دست نیست و آن را به یکی از زیباترین آبشارهای ایران تبدیل کرده است.

آبشار هفت چشمه خرم آباد یا آبشار گریت

آبشار هفت چشمه خرم آباد یا آبشار گریت 

هفت چشمه دره‌ای با هفت چشمه است که به سمت آبشار شیخ علیخان جریان دارد. آبشار هفت چشمه در استان چهار محال و بختیاری، در روستای گریت واقع شده است. این منطقه در میان دوستداران پیاده روی محبوب است. در تمام ایام سال، می‌توانید از آب و هوای دلپذیر و زیبایی طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد 

آبشارهای شیرآباد گنجینه‌ای از طبیعت زیبای استان گلستان است که در 2 کیلومتری روستای شیرآباد واقع شده است. منظره زیبای کوه البرز همراه با منظره پر زرق و برق  آبشار شیرآباد کامل شده است که یکی از زیباترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود. آبشار شیرآباد مثل یک راه پله، از 12 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است که ارتفاع بلندترین آبشار آن 30 متر است. با خرید بلیط قطار می توانید از این آبشار دیدن کنید.

برای رسیدن به آبشار شیرآباد ابتدا باید به شهر خان ببین بروید و بعد از آن مسیرتان را به سمت روستای شیرآباد ادامه دهید. حدود ۲ کیلومتر که از روستا فاصله گرفتید، طبیعت زیبای گلستان جلوه‌ای دیگر از خود را پیش چشمانتان به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه مسیر باید دل به جنگل بزنید تا به آبشار برسید.

آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه 

در 135 کیلومتری تبریز در استان آذربایجان شرقی، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این استان واقع شده است. جاده‌ای که به آبشار می‌رسد از میان دره، در جایی نزدیکی نوار مرزی منطقه جلفا عبور می‌کند. در زیر دره، رودخانه کوچکی قرار دارد که  آبشار آسیاب‌خرابه از این رودخانه تشکیل شده است. سنگ‌ها این مسیر  پوشیده از جلبک و خزه هستند که این ترکیب منظره ای دیدنی را پدید آورده است. برای رسیدن به این آبشار ابتدا باید از تبریز به شهر جلفا بروید. بعد از پیدا کردن خروجی شهر علمدار و ادامه دادن راه از مسیر موازی رود ارس، به تابلوی راهنمای آسیاب خرابه می‌رسید. با رسیدن به یک دو راهی باید به سمت راست حرکت کنید. بعد از پارک کردن ماشین در پارکینگ، حدود 90 متر باید تا رسیدن به آبشار پیاده روی کنید.