پرواز هوایی مسافران تهران به نجف به علت مشکل فنی در چرخ های هواپیما منجرب به بازگشت به تهران شد.

این هواپیما ساعت 12 امروز سه‌شنبه فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد نجف اشرف ترک کرد اما به علت آنچه که از سوی مسوولان پرواز، بروز نقص فنی در لاستیک و کوتاه بودن باند فرودگاه نجف و همچنین شرایط آب و هوایی نجف اعلام شد موفق به فرود در فرودگاه نجف نشد و پس از سه بار تلاش به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشت.

پرواز ناموفق زائران ایرانی به نجف

شایان ذکر است که مسافران این پرواز را تعداد کثیری از افراد سالمند و همچنین گروهی از اصحاب رسانه تشکیل می‌دادند که به خاطر این مشکل برخی از این سالمندان دچار حالت تهوع، سرگیجه و مشکل شدند.

این هواپیما در حال حاضر در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال برطرف کردن نقص فنی و سوخت‌گیری بوده و کادر پرواز نیز به مسافران اعلام کرده است پس از حل مشکل، تهران را به مقصد نجف ترک خواهند کرد.

در همین حال روابط عمومی شرکت قشم‌ایر اعلام کرد که ترکیدگی لاستیک هواپیما در میان نبوده و این موضوع به دلیل اشتباه برج مراقبت فرودگاه نجف در هنگام فرود هواپیما و اعلام ترکیدگی لاستیک به خلبان هواپیما رخ داده است. این در حالی است که پس از بازگشت هواپیما به تهران و فرود در فرودگاه امام مشخص شد که لاستیک هواپیما هیچ مشکلی نداشته است و به همین دلیل مسافران با همان هواپیما دوباره به نجف اعزام خواهند شد.

منبع: ایسنا