ترکیش ایرلاینز از بهترین و مهم ترین خطوط هوایی دنیاست که روزانه پروازهای زیادی به نقاط مختلف جهان دارد. در مقاله پیش رو قصد داریم کمی با این ایرلاین آشنا شده و به معرفی مختصر تاریخچه و امکانات آن بپردازیم.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

این شرکت هواپیمایی به دستور مصطفی کمال آتاتورک در سال 1933 تاسیس و به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم این کشور انتخاب شد. ترکیش ایرلاینز در حال حاضر روزانه به ۲۴۷ مقصد متفاوت، به اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا پروازهای مستقیم دارد. این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۴ بیش از حدود ۵۴٫۷ میلیون مسافر را به نقاط مختلف جهان جابجا نموده است.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی مطرح در استانبول واقع شده و فرودگاه بین‌المللی آتاتورک و صبیحه گوکچن نیز از قطب‌های اصلی و بسیار مهم این شرکت سرشناس بشمار می‌روند. ترکیش ایرلاینز هم اکنون دارای ۲۹۸ فروند هواپیمای جت مسافربری در ناوگان هوایی خود است. در حال حاضر با گذشتن ۸۳ سال از تأسیس این شرکت هواپیمایی، ترکیش ایرلاینز قادر بوده است، تعداد ناوگان هوایی خود را از ۵ فروند به ۳۰۰ فروند هواپیما تا پایان سال ۲۰۱۵ افزایش دهد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز که دارای رتبه اول پرواز بدون توقف در اروپا می باشد، در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، بعنوان بهترین ایرلاین اروپای جنوبی معرفی شده است. همچنین این شرکت بر اساس جوایز داده شده بوسیله شرکت بین‌المللی Skytrax، در سال ۲۰۱۵ بعنوان بهترین خط هوایی اروپا و چهارمین خط هوایی برتر جهان شناخته شد. اکنون، در سال ۲۰۱۶ تعداد کل ناوگان این شرکت هواپیمایی شامل ۳۳۵ فروند هواپیما می باشد.

شرکت ترکیش ایرلاینز همچنین به‌عنوان حامی مالی در باشگاه‌های فوتبال گالاتسرای ترکیه، بارسلونا اسپانیا و المپیک مارسی فرانسه فعالیت می کند. همچنین حامی مالی بازیکنان بزرگ دنیای ورزش همانند لیونل مسی و وین رونی و البته کوبی برایانت ستاره بسکتبال آمریکا نیز می باشد.