بدون شک همه ما به دنبال یک پرواز خوب و راحت برای سفر می گردیم یا حتی برای جا به جایی اجسام و فرستادن آن ها به نقاط مختلف جهان به سلامت و البته سروقت به یک شرکت هواپیمایی خوب باید اطمینان کنیم.

لوگوی بریتیش ایرویز

یکی از مهمترین شرکت های هواپیمایی در جهان بریتیش ایرویز می باشد که حتما اسم آن به گوش شما هم خورده است. این شرکت که به اسم the BA نیز شناخته می شود، درواقع عظیم ترین شرکت هواپیمایی در انگلستان و اروپا از لحاظ تعداد ناوگان به حساب می آید. بد نیست بدانید که بریتیش ایرویز مقام اول را بعد از شرکت Easyjet که روزانه بیشترین تعداد مسافر را جا به جا می کند دارا می باشد و از آن می توان در میان بهترین شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا که از لحاظ خدمات دهی زبان زد خاص و عام هستند، نام برد.

بریتیش ایرویز

همچنین از جهت دیگر نام این ایرلاین بعنوان نهمین شرکت بزرگ هواپیمایی در دنیا از نظر برخورداری از مقاصد پروازی گوناگون به چشم می آید. بریتیش ایرویز در سال 1972 بصورت رسمی توسط انگلستان برای مدیریت بر چهار شرکت هواپیمایی دیگر شروع به کار کرد و بعد از دو سال این چهار شرکت جمع شده و British Airways کنونی را تشکیل دادند.

بریتیش ایرویز

انگلستان همواره و حتی از زمان جنگ جهانی دوم، یکی از معروف ترین کشورها در زمینه هوانوردی بوده است. همانطور که حتما خودتان هم می دانید انگلستان یکی از مهمترین کشورهای قاره اروپا به لحاظ دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان نیز می باشد. هر ساله هزاران گردشگر از سراسر دنیا برای بازدید از این جاذبه های گردشگری دیدنی و سپری کردن تعطیلات خود به این کشور سفر می کنند. از این رو اهمیت راه اندازی یک زیرساخت بزرگ گردشگری در این کشور به حدی زیاد است که فرودگاه بزرگ هیث رو لندن و ایرلاین قدرتمند بریتیش ایرویز را راه اندازی کردند.

بریتیش ایرویز

نکته دیگری که وجود دارد این است که لیگ فوتبال این کشور یکی از بهترین لیگ های فوتبال در سراسر دنیاست و معروف ترین بازیکنان دنیا در باشگاه های ورزشی آن در حال فعالیت می باشند. حال مسئله ای که در اینجا اهمیت پیدا می کند، موضوع حمل و نقل این همه مسافر علاقه مند به تماشای مسابقات فوتبال این کشور از نزدیک است که باید گفت هر ساله از تمامی نقاط دنیا برای تماشای این بازی های فوتبال به شهرهای مختلف انگلستان ازجمله لندن و منچستر سفر می کنند که بالطبع وسیله حمل و نقل اکثر آنها هواپیماست.

بریتیش ایرویز

از سرگیری پرواز بریتیش ایرویز به تهران

پنج ماه پیش یکی از سرشناس ترین بوئینگ های 777 شرکت بریتیش ایرویز در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بعد از 4 سال فرود آمد. به علت تحریم ها و شرایط خاص کشور ایران، بسیاری از ایرلاین ها، پروازهای خود را به ایران لغو کرده بودند که خوشبختانه بعد از توافقات صورت گرفته و لغو این تحریم ها با ورود ایرلاین های مختلف اروپایی به خط هوایی ایران، این موضوع نگران کننده برطرف شده است. از این رو شما می توانید با مراجه به وب سایت های اینترنتی رزرو و خرید بلیط همچون Safarme، اقدام به تهیه بلیط هواپیما چارتری یا بلیط های سیستمی از این ایرلاین انگلیسی نمایید.

فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

تاخیرهای عجیب و غریب این شرکت در پروازهای ایران

بر خلاف توقعی که از این شرکت معتبر می رود، این ایرلاین گهگاهی با معضلاتی از قبیل مشکلات فنی و... دچار شده است. برای مثال حدود دو ماه پیش پروازهای این ایرلاین از تهران، با مشکل نقصان فنی رو به رو گشت که این امر موجب تاخیر فراوان پروازها و نارضایتی مسافران ایرانی و خارجی شد، اما با این وجود همچنان می توان به این ایرلاین قدرتمند امیدوار ماند.

بریتیش ایرویز

حادثه در بریتیش ایروز

یکی از آخرین حوادث مربوط به بریتیش ایرویز در سال 2008 میلادی رخ داد که یکی از پروارزهای این شرکت که با هواپیمای بوئینگ 777 انجام می شد و مقصد خود را از پکن به سمت لندن ترک کرده بود، پس از این که 8100 کیلومتر را طی کرد، در فاصله 300 متری فرودگاه لندن بعلت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری گردید.

حادثه بریتیش ایرویز

در این حادثه در میان 136 مسافر  و 16 خدمه ی پرواز حدود 47 نفر صدمه دیده بودند ولی همه زنده ماندند که خود باعث خوشحالی بود. برای نخستین بار بود که این مشکل در دنیا برای هواپیمای بوئینگ 777 اتفاق می افتاد.

منبع:

http://airplane-ticket.blog.ir