خبر ناگوار سقوط هواپیما ایرانی که امروز منتشر شد دل ملت ایران را به درد اورده است و برخورد هواپیمای ایرانی به کوه دنا تا کنون حواشی و خبر هایی را داشته است. در این پست به برسی تمامی این خبر ها خواهیم پرداخت تا بتوانید از درستی و یا عدم درستی این حواشی مطلع شوید.با وبلاگ بلیط هواپیما همراه باشید.

Image result for Iranian plane crash to Dena Mountain


اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که هواپیمایی که امروز به کوه‌ دنا برخورد کرده پیش از این نقص فنی داشته‌ است، اظهار کرد:‌ این‌گونه نیست و هواپیمایی آسمان به شدت این مسئله را تکذیب می‌کند.وی تصریح کرد: اداره هواپیمایی کشوری برای تمام هواپیماهای آسمان قابلیت پرواز صادر می‌کند و این‌گونه نیست که ایرلاین‌ها هرچه دلشان بخواهد انجام دهند.


وی تاکید کرد: ایمنی پرواز هواپیماها به طور دائم تحت نظارت تنسیق هواپیمایی کشوری قرار دارد.مدیر هم جنسی و کنترل کنش ها مانور هلال احمر گفت: هنوز لاشه هواپیما از سوی مردم یا نیروهای امدادی رویت نشده است


Image result for Iranian plane crash to Dena Mountain

رئیس فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: هواپیمای مسافربری تهران _یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد. به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.سخنگوی تمشیت اورژانس کشور نیز اعلام کرد: تیم واکنش سریع دایره اورژانس کشور با یک فروند بالگرد خود جهت امدادرسانی و برآورد در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.


 بررسی سوابق پروازی این هواپیما نشان می‌دهد که ای‌تی‌آر ۷۲ (به انگلیسی: ATR ۷۲) جت دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود. ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل یافته‌ای‌تی‌آر ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این جت معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری کاربرد می‌شود، اما به عنوان هواپیمای برجسته (شرکتها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم کاربرد شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع جت تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر وسعت و تنگی دارند.


Image result for Iranian plane crash to Dena Mountain

این هواپیما که ساعت 8 و 54 دقیقه از تهران عازم یاسوج شده بود از ساعتی پیش از رادار خارج شد. بنا بر اعلام هواپیمایی آسمان این پرواز 60 مسافر داشته که یکی از آنها کودک بوده، دو مهماندار، دو امنیت پرواز و دو خلبان و کمک در این پرواز بودند که تعداد سرنشینان جمعاً 66 نفر می‌شود.